bip logo 1

MISJA PRZEDSZKOLA I WIZJA JEGO DZIAŁANIA

Zapewniamy warunki do takiego kształcenia umiejętności i postaw dzieci, aby potrafiły one wykorzystać je w kolejnym etapie edukacji oraz były wrażliwe na potrzeby drugiego człowieka i otoczenia. W przyjaznym środowisku i partnerskiej współpracy z rodzicami, poprzez wspomaganie w rozumieniu świata, w którym żyje człowiek, przygotowujemy dzieci do podjęcia w przyszłości roli samodzielnych, aktywnych, umiejących nawiązywać relacje z innymi i odpowiedzialnych członków ludzkiej społeczności.

Towarzyszymy dzieciom w przeżywaniu sukcesu i radzeniu sobie z porażkami. Zapewniamy im w zabawie i pracy wszechstronny rozwój oraz wyposażenie w cechy, określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, umożliwiające rozpoczęcie nauki w szkole podstawowej.

Podstawą naszej tożsamości i sukcesów jest profesjonalizm, dbałość o jakość, partnerstwo i innowacyjność.

WIZJA PRZEDSZKOLA

DZIECIOM, RODZICOM, PRACOWNIKOM - WSZYSTKIM - POŚWIĘCAMY TYLE CZASU, ILE GO POTRZEBUJĄ

Dzieci

  • Są bezpieczne, szczęśliwe i dobrze wychowane.
  • Wykazują się samodzielnością, odpowiedzialnością i podejmują różnorodne aktywności na rzecz własnego rozwoju.
  • Stają się twórcze, wrażliwe, odpowiedzialne, otwarte na siebie i świat, akceptujące odrębność innych.
  • Dobrze adaptują się do warunków przedszkola, potrafią zgodnie żyć i współpracować w grupie.
  • Zostały solidnie przygotowane do podjęcia obowiązków ucznia szkoły podstawowej.

 Rodzice

  • Współpracują z nauczycielami na rzecz wszechstronnego rozwoju swoich dzieci, kształtowania postaw społecznych i kultury osobistej
  • Są naszymi sojusznikami, współdecydują i angażują się w pracę na rzecz rozwoju przedszkola.
  • Uzyskują wsparcie w rozpoznawaniu możliwości i potrzeb dziecka.

Nauczyciele

  • W przyjaznej atmosferze pracują z pasją, nieustannie doskonaląc swoje umiejętności, pogłębiając wiedzę i podnosząc kwalifikacje.
  • Są przewodnikami po ścieżkach wiedzy, współtowarzysząc dzieciom w zabawie.
  • Rozpoznają możliwości i umiejętności dziecka, stosują metody pracy wyzwalające samodzielne myślenie dziecka.

Dyrektor

Koordynuje działania na rzecz nowoczesnej edukacji dzieci, prowadzącej ku radosnemu poznawaniu przez nie świata.

Przedszkole i jego otoczenie

  • Wyróżnia się sprawnym i nowoczesnym zarządzaniem, a pracownicy odczuwają satysfakcję ze swojej pracy.
  • Swoją estetyką, funkcjonalnością, wyposażeniem zapewnia bezpieczne i optymalne warunki realizacji zadań edukacyjnych i opiekuńczych

Szkoła podstawowa

Przyjmuje w swoje progi absolwenta przedszkola:

  • wierzącego w siebie, w swoje możliwości
  • potrafiącego znaleźć się w nowej sytuacji
  • łatwo nawiązującego kontakty z rówieśnikami i dorosłymi
  • ciekawego świata, gotowego do poznawania i odkrywania i szanowania go
  • stawiającego pytania, przewidującego skutki podejmowanych działań
  • zaangażowanego w prace, które podejmuje samodzielnie na miarę swoich możliwości, umiejętności i zainteresowań